Fact Check Friday: Bedankberichten; een kleine moeite, groot gebaar

Body

Een bedankbericht aan de klant, of de al heel lang bestaande Are You Happy Call, leek enige tijd een ‘moetje’ te zijn geworden in de Automotive.

Is er een meerwaarde van een bedankje naar de klant? En welke impact heeft dit bericht? Kan dit ‘moetje’ ook worden omgezet naar een attent, feestelijk gebaar en zelfs extra omzet op korte en lange termijn?

Vanuit SAM kunnen er bedankberichten worden verstuurd per post of per email. Vanuit MAX ook per email. Wat is het effect hiervan? Na het lezen van deze Fact Check Friday weet je meer!

Meten is weten
Vanuit MAX, onze Marketing Automotion tool, meten we diverse statistieken over de verstuurde bedankberichten. In 78% van de gevallen opent de klant het verzonden bericht. Daarnaast zien we dat 32% van de berichten meerdere keren wordt geopend. Oftewel; een aantal klanten opent deze berichten gemiddeld meer dan één keer!


Een boodschap op maat naar jouw klanten op het juiste moment versturen zonder dat je er naar hoeft om te kijken. Dat zorgt ervoor dat je customer engagement wordt verhoogd en dit zien we terug in de conversie uit de berichten.
Dit is een goede reden om meer uit dit klantcontact moment te halen!

%berichten

Tips om het bedankbericht beter te maken

  • Personaliseer het bericht met de naam van de klant en het kenteken van de nieuwe auto.
  • Zorg ervoor dat je de klant triggert om het bericht te bekijken. Een bewegende afbeelding (GIF) of video vergroot de leesbaarheid.
  • Voeg merk- en modelspecifieke accessoires toe voor de nieuwe auto. Dit is niet alleen attent, maar bevordert ook de verkoop van accessoires.
  • Maak van dit bericht gebruik om de reeds benoemde diensten, zoals verzekering, verlengde garantie, onderhoudscontracten en financiering, nog een keer onder de aandacht te brengen.
Tjalling Bos

Tjalling Bos

Customer Succes Coach

Hoe breng ik de klantbeleving bij jullie naar een hoger niveau?

Ben jij benieuwd of de bedankbrieven verstuurd worden in SAM of gebeurt dat binnen jullie bedrijf op een andere manier?
Of wil je weten hoe we met MAX  jullie klantbeleving naar het volgende level kunnen brengen?